هنرکده تندیس
خوش آمدید

 

رنگ های سبز و سفید و سرخ ، علامت مخصوص جمهوری اسلامی و شعار(( الله اکبر)) همگی از ارکانی هستند که در قانون اساسی برای پرچم ایران در نظر گرفته شده اند . در اتود های اولیه پرچم عبارت (( الله اکبر)) طوری با خط کوفی بنایی نوشته شده بود که بعضی ها از درون آن حروف USA را برداشت کردند . پس از این جریان عبارت (( الله اکبر)) به صورت فعلی طراحی می شود.
کلمه قرمز و به خون آغشته (( الله )) منقوش بر پرچم جمهوری اسلامی به دلیل اینکه (( الله )) مبدا و منتهای آفرینش و هدف و غایت حکومت اسلامی می باشد به کار رفته است .


ادامه مطلب...
تاریخ: 18 آذر 1389برچسب:,
ارسال توسط مدیر وبلاگ

هجوم ابرهه به مكه معظمه جهت نابودى خانه خدا

ابرهه بن صباح كه با پشتيبانى قيصر روم و نجاشى حبشه ، بر كشور يمن استيلا يافته بود، براى خوار كردن ساكنان يمن و عرب هاى شبه جزيره عربستان ، از هيچ تلاشى كوتاهى نمى ورزيد و به هر كردار ناشايستى اقدام مى نمود، او، بر طايفه (حمير)و بزرگان آن بسيار سخت گرفت و (ريحانه ) دختر علقمه بن مالك را كه از جهت زيبايى و كمالات نفسانى ، در طايفه خود كم نظير بود، به اجبار و اكراه از همسرش (ابومرة سيف بن ذى يزن ) جدا كرد و خود با او ازدواج نمود
بسيارى از يمينيان به دست حبشيان به فرماندهى ابرهه كشته و بسيارى ديگر اسير گرديدند و به عنوان (برده ) به حبشه و روم فرستاده شدند و مابقى به ناچار سر در طاعت ابرهه در آوردند و او را به اميرى خويش ‍ پذيرفتند.
ابرهه در
((صنعا)) (پايتخت فعلى يمن ) كنيسه اى بسيار مجلل و زيبا به نام ((قليس )) بنا كرد و از تمامى عرب ها خواست كه از بت خانه ها و زيارت كعبه (خانه خدا) دست برداشته و جهت زيارت و عبادت ، به صنعاء رفته و قليس را عبادت گاه خويش قرار دهند



ادامه مطلب...
تاریخ: 16 آذر 1389برچسب:,
ارسال توسط مدیر وبلاگ

 

فرا رسیدن ایام محرم بر عاشقان کربلا و امام حسین (ع) تسلیت باد

 

محرّم، فروردین جانهاست و بهار ایمانهای سست شده و طراوت اندیشه‏های مرده و افسرده و خوابیده، و شكوفایی غنچه‏های بسته بیداری و آگاهی و ایثار و فداكاری است. محرّم، وجدان همیشه بیدار تاریخ، و گلوی هماره فریادگر زمان است. محرّم، ماه پاسداری از حرمت انسان است. محرّم، حریم ایمان و حصار قرآن است. محرّم، اهرم حركت دهنده انسانها و پدیدآورنده شورشهای شیعی و نهضتهای علوی و قیامهای مكتبی است. حسین(ع) پیامهای شفابخشش را، همه ساله بر بالهای سرخ شهادت می‏نویسد و پیكهای رهایی را بر موجهای محرّم و عاشورا سوار می‏كند.

 




تاریخ: 16 آذر 1389برچسب:محرم,حسین,کربلا,عاشورا,
ارسال توسط مدیر وبلاگ

 امروز به مناسبت "روز ملی بیمه" قصد داریم که در مورد بیمه توضیخاتی ارائه نماییم:

 

بيمه چيست ؟
بيمه ، اشخاصي را كه متحمل لطمه ، زيان يا حادثه ناخواسته اي شده اند قادر مي سازد كه پيامدهاي اين وقايع ناگوار را جبران كنند. خسارت هايي كه به اين قبيل افراد پرداخت ميگردد از پول هايي تأمين مي شود كه براي خريد بيمه نامه مي پردازند و با پرداخت آن در جبران خسارت همديگر مشاركت مي كنند. به بيان ديگر همه آن هايي كه خود را بيمه ميكنند با مشاركت در سرمايه اي كه متعلق به همه خريداران بيمه است ، در جبران خسارت و زيان هاي هريك از افراد بيمه شده ،شريك و سهيم مي شوند.
بيمه گران خطرهاي احتمالي را به خوبي مي شناسند و احتمال وقوع آن ها رامي دانند بنابر اين مي توانند ميزان حق بيمه اي را كه هر شخص بايد بپردازد به نحوي محاسبه كنند كه مبلغ جمع آوري شده براي جبران خسارت هايي كه پيش خواهد آمد، كافي باشد. بديهي است كه تنها تعدادي از آنان كه خود را بيمه كرده اندنياز به جبران خسارت از محل مبلغ جمع آوري شده خواهند داشت .
بر اين اساس ، مقدار حق بيمه مربوط به هر نفر متقاضي بيمه با توجه به دو عامل مهم محاسبه مي شود: نخست اين كه ، به طور كلي احتمال بروز خسارت در آينده چه قدر است و دوم ،آن كه احتمال وقوع حادثه براي بيمه گذار متقاضي بيمه بيشتريا كمتر از ميانگين احتمال خطر مزبور باشد. براي روشن شدن موضوع 3 مثال مي آوريم...
 

 



ادامه مطلب...
تاریخ: 13 آذر 1389برچسب:,
ارسال توسط مدیر وبلاگ

افشای حدود 251 هزار سند دیپلماتیک جدید، که 11 هزار مورد آن فوق محرمانه خوانده شده، توسط سایت ویکی لیکس بار دیگر نگرانی ها را در خصوص وخامت اوضاع امنیتی خاورمیانه برانگیخت. آنچه که بویژه در این میان واجد اهمیت است و در کانون توجه این مقاله قرار دارد، افشای درخواستهای مکرر رهبران عربستان، بحرین، قطر، امارات و اردن از امریکا برای حمله نظامی به ایران است



ادامه مطلب...
ارسال توسط مدیر وبلاگ

 

سال 1264 قمرى، نخستین برنامه‌ى دولت ایران براى واکسن زدن به فرمان امیرکبیر آغاز شد. در آن برنامه، کودکان و نوجوانانى ایرانى را آبله‌کوبى مى‌کردند. اما چند روز پس از آغاز آبله‌کوبى به امیر کبیر خبر دادند که مردم از روى نا آگاهى نمى‌خواهند واکسن بزنند. به‌ ویژه که چند تن از فالگیرها و دعانویس‌ها در شهر شایعه کرده بودند که واکسن زدن باعث راه ‌یافتن جن به خون انسان مى‌شود.

 



ادامه مطلب...
تاریخ: 10 آذر 1389برچسب:امیر کبیر,
ارسال توسط مدیر وبلاگ

همان گونه بود كه مى گفت و همانطور گفت كه مى بود. سرانجام به موجب آنكه با عزمى راسخ چون كوهى استوار در مقابل ستمگران عصر به مقابله برخاست و سلطه گرى استعمارگران را افشا نمود جنايتكاران وى را به ربذه خواف تبعيد نمودند و در كنج عزلت و غريبى اين عالم عامل و فقيه مجاهد را به شهادت رسانيدند

اين نوشتار اشاره اى كوتاه به زندگى ابرمردى است كه بيرق مبارزه را تنها در تنگنا به دوش كشيد و شجاعت تحسين برانگيزش چشم بدانديشان و زمامداران خودسر را خيره ساخت و بيگانگان را به تحير واداشت . اگر ما به ذكر نامش می پردازیم و خاطره اش را ارج مى نهيم بدان علت است كه وى پارسايى پايدار و بزرگوارى ثابت قدم بود كه لحظه اى با استبداد و استعمار سازش نكرد و در تمامى مدت عمرش ساده زيستى ، تواضع ، قناعت و به دور بودن از هرگونه رفاه طلبى را شيوه زندگى خويش ساخت و از طريق عبادت و دعا و راز و نياز با خدا، كمالات معنوى را كسب كرد



ادامه مطلب...
تاریخ: 10 آذر 1389برچسب:شهید مدرس,
ارسال توسط مدیر وبلاگ

 روز بیست و چهارم ذی الحجّه، روز مباهله پیامبر با مسیحیان نجران است که در نزد مسلمانان، اهمیت

خاصّی دارد؛ چرا که گواه حقانیت و درستی دعوت پیامبر و عظمت شأن اهل بیت مکرّم اوست.

 

به همین منظور قصد داریم که به توضیحاتی در مورد این روز مهم اشاره کنیم...



ادامه مطلب...
ارسال توسط مدیر وبلاگ

9 آذر؛ روز بزرگداشت شیخ مفید را گرامی می داریم 

 

 

در میان دانشمندان اسلامی، بزرگانی یافت می شوند که در پیشرفت احکام الهی در جوامع تاثیر بسیار داشته، آثاری جاویدان ازخود به جای گذاشته اند؛ شیخ مفید، در شمارچنین دانشمندانی جای دارد.

 نامش محمد بن محمد بن نعمان بن عبدالسلام و کنیه اش ابو عبدالله است و در یازدهم ذیقعده (سالروز میلاد حضرت ثامن الحجج علی بن موسی الرضاعلیه السلام) درسال ۳۳۶ ه .ق. دیده به جهان گشود... 



ادامه مطلب...
تاریخ: 9 آذر 1389برچسب:,
ارسال توسط مدیر وبلاگ

 

واقعه غدیر حادثه تاریخی نیست که در کنار دیگر وقایع بدان نگریسته شود . غدیر تنها نام یک سرزمین نیست. یک تفکر است ، نشانه و رمزی است که از تداوم خط نبوت حکایت می کند . غدیر نقطه تلاقی کاروان رسالت با طلایه داران امامت است .
آری غدیر یک سرزمین نیست ، چشمه ای است که تا پایان هستی می جوشد ، کوثری است که فنا بر نمی دارد ، افقی است بی کرانه و خورشیدی است عالم تاب.


ادامه مطلب...
تاریخ: 4 آذر 1389برچسب:غدبر,عید غدیر,
ارسال توسط مدیر وبلاگ

هفته بسیج را به دلاور مردان بسیجی تبریک عرض می نماییم 

براستی بسیج طیبه نهال انقلاب است.چه اینکه مقام معظم رهبری می فرمایند:

"بسیج عبارت است از مجموعه ای که در ان پاک ترین انسانها فداکارترین و اماده به کار ترین جوانان کشور در راه هدف متعالی این ملت و برای کمال وبه خوشبختی رساندن این مردم جمع شده اند."بنابراین بسیج هم حافظ کشور ومردم ایران وهم حامی مسلمانان جهان در هر کشوری که می باشند می باشد.

امروز بسیج را ادامه دهنده خط سرخ شهدا نیز می دانند....
 



ادامه مطلب...
تاریخ: 2 آذر 1389برچسب:,
ارسال توسط مدیر وبلاگ

 

انتخاب‌ رهبري‌ جامعه‌ و امام‌ امت‌ در زمان‌ غيبت‌، توسط‌ "امت‌"است‌، چه‌ مستقيم‌ و چه‌ غيرمستقيم‌، امّا در انتخاب‌ غيرمستقيم‌ هم‌ تا وقتي‌"امت‌" خود به‌ پذيرش‌ "امام‌" نرسد و عملاً با وي‌ بيعت‌ نكند، امامت‌منعقد نمي‌شود و شكل‌ نمي‌گيرد. نه‌ تنها چارچوب‌هاي‌ حقوقي‌ وقانوني‌، تضمين‌ كننده‌ و تأمين‌ كننده‌ اين‌ شرط‌ است‌، بلكه‌ طبيعت‌ِ رابطه‌امت‌ و امام‌، چنين‌ حقيقتي‌ را اقتضاء مي‌كند. از آنجا كه‌ "امت‌" در بيعت‌ با"امام‌"، درصدد انجام‌ يك‌ تكليف‌ شرعي‌ است‌ كه‌ آن‌ را بر خود واجب‌تلقي‌ مي‌كند، پس‌ ملاحظات‌ مادّي‌ از قبيل‌ جلب‌ منفعت‌ براي‌ خود يا به‌قدرت‌ رساندن‌ يكي‌ از اعضاي‌ باند و حزب‌ و گروه‌ و قوم‌ و قبيله‌ خود،براي‌ آحاد امت‌، مطرح‌ نيست‌، آنچه‌ مطرح‌ است‌ و مهم‌، احراز شرايطي‌است‌ كه‌ در شريعت‌، براي‌ "امام‌ امت‌" تعيين‌ شده‌ است‌، همانگونه‌ كه‌مقلدين‌، در گزينش‌ مرجع‌ تقليدِ خود، نه‌ هر كه‌ را بپسندند و تمايل‌ داشته‌باشند، بلكه‌ هر كه‌ را "واجد شرايط‌ مرجعيت‌" باشد، برمي‌گزيند، زيراگزينش‌ مرجع‌ و يا انتخاب‌ رهبر، يك‌ امر ديني‌ و شرعي‌ است‌ و ضوابط‌و مختصاتي‌ كه‌ در شريعت‌ آمده‌ است‌، مورد لحاظ‌ و عمل‌ قرارمي‌گيرد.


ادامه مطلب...
تاریخ: 1 آذر 1389برچسب:ولایت فقیه ,
ارسال توسط مدیر وبلاگ

امّا آنچه‌ نظام‌ سياسي‌ اسلام‌ را با دو نظام‌ِ پيش‌ گفته‌ ـ نظام‌ "فردسالار" و نظام‌ باصطلاح‌ "مردم‌ سالار" ـ متمايز مي‌سازد، اين‌ است‌ كه‌نظام‌ سياسي‌ اسلام‌ متكي‌ به‌ سه‌ قطب‌ است‌ كه‌ البته‌ يكي‌ از اين‌ سه‌ قطب‌،جنبه‌ محوري‌ و غايي‌ دارد و دو قطب‌ ديگر ضمن‌ ارتباط‌ اصيل‌ با قطب‌ِ محوري‌، با هم‌ بطور متقابل‌ مرتبط‌اند.



ادامه مطلب...
تاریخ: 1 آذر 1389برچسب:,
ارسال توسط مدیر وبلاگ

 

برخي‌ گمان‌ كرده‌اند كه‌ نظام‌ مبتني‌ بر "ولايت‌ فقيه‌"، همان‌ ماهيت‌نظام‌هاي‌ سلطنتي‌ را دارد و فرِق  عمده‌اي‌ بين‌ آن‌ دو نمي‌باشد. بعضي‌ديگر هم‌ تصور كرده‌اند ولايت‌ فقيه‌، چون‌ متكي‌ به‌ بيعت‌ و قبول‌ مردم‌است‌، ماهيتي‌ دموكراتيك‌ دارد و تفاوت‌ ‌ عمده‌اي‌ با نظام‌هاي‌مردم‌ سالار ندارد.


ادامه مطلب...
تاریخ: 1 آذر 1389برچسب:ولایت فقیه, ولایت,سیاسی,
ارسال توسط مدیر وبلاگ

عطار نیشابوری


 

فريدالدين ابو حامد محمد بن ابوبكر ابراهيم بن اسحاق عطار نيشابوري، يكي از شعرا و عارفان نام آور ايران در اواخر قرن ششم و اويل قرن هفتم هجري قمري است. بنا بر آنچه كه تاريخ نويسان گفته اند بعضي از آنها سال ولادت او را 513 و بعضي سال ولادتش را 537 هجري.ق، مي دانند. او در قريه كدكن يا شادياخ كه در آن زمان از توابع شهر نيشابور بوده به دنيا آمد. از دوران كودكي او اطلاعي در دست نيست جز اينكه پدرش در شهر شادياخ به شغل عطاري كه همان دارو فروشي بود مشغول بوده كه بسيار هم در اين كار ماهر بود و بعد از وفات پدر، فريدالدين كار پدر را ادامه مي دهد و به شغل عطاري مشغول مي شود. او در اين هنگام نيز طبابت مي كرده و اطلاعي در دست نمي باشد كه نزد چه كسي طبابت را فرا گرفته، او به شغل عطاري و طبابت مشغول بوده  است...

 



ادامه مطلب...
تاریخ: 29 آبان 1389برچسب:عطار, نیشابوری, منطق الطیر,
ارسال توسط مدیر وبلاگ