هنرکده تندیس
خوش آمدید

دست نوشته‌ای از استاد شهید آیه الله مرتضی مطهری

عیب كار ما در امر به معروف و نهی از منكر این است كه هنوز، منطق را وارد آن نكرده‌ایم. یعنی نخواسته‌ایم از روی منطق عمل كنیم تا معروف را رواج و منكر را از بین ببریم. معنای این كه منطق را وارد كنیم این است كه حساب كنیم پیدایش هر چیزی سببی دارد و هم‌چنین عدم رشد و نمو یك چیز، سببی دارد، با سبب منكر مبارزه كنیم و سبب معروف را ایجاد كنیم.

 



ادامه مطلب...
ارسال توسط مدیر وبلاگ

همه ما پنهانی و در نهان ، دل گفته هایی با خدا داریم

 

کسی از آن خبر ندارد و خود می گوییم و خدا شنونده است

 

آنچه در این پست می خوانید بخشی هایی از گفتگوهای “ما و شما” با خداست
 



ادامه مطلب...
تاریخ: 27 آذر 1389برچسب:خدا,گفتگو,
ارسال توسط مدیر وبلاگ

در چشم انداز سرخ و خط خونين شهادت ، محرم جلوه اى ديگر دارد و جلائى نو

و در آسمان پر ستاره ايثار و جهاد، عاشورا چونان كوكبى خونين درخششى ويژه دارد

آرى ... آنك خداى خواست كه خون را به قيام بيند و رايت سرخ حقيقت و راستى را به تماشا ايستد،



ادامه مطلب...
تاریخ: 25 آذر 1389برچسب:عاشورا,
ارسال توسط مدیر وبلاگ

 

فرارسیدن عاشورای حسینی را به همه شیعیان و دلباختگان ابا عبدالله الحسین (ع) تسلیت می گوییم

 

و از همه شما دوستان عزیز التماس دعا داریم.



ادامه مطلب...
تاریخ: 25 آذر 1389برچسب:,
ارسال توسط مدیر وبلاگ

کم کم داریم به نهمین روز از محرم یعنی روز تاسوعا نزدیک میشیم.این روز رو به حضرت عباس (ع) اختصاص دادن.
به همین مناسبت کتاب موبایلی تحت عنوان "زندگینامه حضرت ابوالفضل(ع)" رو براتون توی این پست قرار دادیم.
این کتاب بر روی کلیه گوشی ها قابل نصب است.

التماس دعا
 

دانلود کتاب "زندگینامه حضرت ابوالفضل(ع)"


 




ارسال توسط مدیر وبلاگ

وقتی جستجویی در موتور جستجو انجام و نتایج جستجو ارائه می شود ، کاربران در واقع نتیجه کار قسمت های مختلف موتور جستجو را می بینند . موتور جستجو قبلا پایگاه داده اش را آماده کرده است و اینطور نیست که درست در همان لحظه جستجو، تمام وب را بگردد . بسیاری از خود می پرسند که چگونه امکان دارد گوگل در کمتر از یک ثانیه تمام وب را بگردد و میلیون ها صفحه را در نتایج خود ارائه دهد ؟



ادامه مطلب...
تاریخ: 23 آذر 1389برچسب:موتورجستجو,
ارسال توسط مدیر وبلاگ

از روایات مسلمه است که می فرماید هرکس چیزی را دوست داشت در سرای آخرت با او محشور است هرچند سنگی باشد

عالم محبت خیلی عجیب است همان جاذبه محبت حبیب و محبوب را جمع خواهد کرد هرچند محبوب در درجات عالی و محب در درجات نازله باشد . ما به هر پستی که باشیم امید است که محبت این خانواده ما را به آنها برساند



ادامه مطلب...
تاریخ: 22 آذر 1389برچسب:شهیددستغیب,
ارسال توسط مدیر وبلاگ

 

 

بنویسیم "الخلیج العربی"، بخوانیم " Persian Gulf"  

 

تا چندی پیش سایت مترجم گوگل عبارت "خلیج فارس" را تنها "Gulf" ترجمه می کرد.

حالا می خواهیم به همه شما این خبر خوش را  بدهیم که به خاطر همت همه شما عبارت خلیج فارس به درستی ترجمه می شود یعنی همون "Persian Gulf" حالا برای اینکه  معنی عبارت الخلیج العربی را هم به  Persian Gulf  تبدیل کنیم تا اگر خودشون هم توی گوگل تایپ کردند الخلیج العربی؛ در جواب خلیج فارس را ببینند؛ یه یا علی دیگه لازمه...

اگه میخواین روش این کار رو ببینین برید به ادامه مطلب:

 



ادامه مطلب...
تاریخ: 22 آذر 1389برچسب:خلیج فارس,خلیج,فارس,persian gulf,gulf,
ارسال توسط مدیر وبلاگ

آزادی‌ از منظر امام‌ علی‌(ع) در بیش‌تر زمان‌ها غنیمتی‌ بوده‌ است‌ كه‌ ازطرفی‌ تنها در سلطه عده ‌ خاصی‌ نبود، و از طرف‌ دیگر به‌ گونه‌ای‌ نبوده‌ است‌كه‌ همگان‌ از آن‌ برخوردار بوده‌ باشند. به‌ همین‌ خاطر امام‌ برای‌ آزادی‌ در همه ‌جبهه‌ها مبارزه‌ كرد؛ او علیه‌ ادعاهای‌ منحطی‌ كه‌ با نادانی‌ و خرافات‌، پیام‌رسول‌ خدا را تحریف‌ می‌كردند، علیه‌ آزادی‌های‌ بی‌حدّ اقتصادی‌گروهی‌ اندك‌ و محرومیت‌ دیگران‌، علیه‌ افكاری‌ كه‌ با خوار شمردن‌ انسان‌ اورا برده‌وار تسلیم‌ خودكامگی‌ حكومت‌ امثال‌ معاویه‌ و عمروعاص‌ می‌نمودندو سرانجام‌ علیه‌ شرایطی‌ كه‌ اندیشه‌ها را زیر فشار خشك‌اندیشی‌ و عادات‌ ورسوم‌ جاهلی‌ خُرد می‌كردند، مبارزه‌ كرد.



ادامه مطلب...
تاریخ: 22 آذر 1389برچسب:,
ارسال توسط مدیر وبلاگ

بعد از پيروزي‌ انقلاب‌ وپيش‌آمدن‌ مسأله‌ گروگانگيري‌ در ايران‌ و تسخير سفارت‌ آمريكا، آمريكارابطه‌ خود را با ما قطع‌ كرد؛ اما چندي‌ است‌ كه‌ از سوي‌ آمريكا و برخي‌ ازصاحبنظران‌ داخلي‌ و خارجي‌ مسأله‌ رابطه‌ و مذاكره‌ ايران‌ و آمريكا مطرح‌ وپيشنهاد مي‌شود. به‌منظور ارائه‌ دلايل‌ متقين‌ و مستدل‌ براي‌ ايجاد رابطه‌ باآمريكا بايستي‌ تحقيقات‌ و بررسي‌هاي‌ علمي‌ ـ بدون‌ پيشداوري‌هاي‌ ذهني‌ ـدر زمينه‌هاي‌ ارتباط‌ و پيامدهاي‌ آن‌ صورت‌ گيرد



ادامه مطلب...
تاریخ: 21 آذر 1389برچسب:رابطه با آمریکا,
ارسال توسط مدیر وبلاگ

 

جوان‌، زمانی‌ و دگرگونی‌
 از جمله‌ مسائل‌ بسیار مهمی‌ كه‌ در تربیت‌ فكری‌ و اخلاقی‌ جوان‌ بایدملحوظ‌ شود در نظر گرفتن‌ زمان‌ و فرهنگ‌ و آداب‌ و عادات‌ زمانهای‌مختلف‌ است‌ كه‌ مولایمان‌ امام‌ علی‌(ع) نسبت‌ به‌ این‌ مسئله‌ حسّاس‌ بوده‌اند وتوصیه‌ها و سفارشهای‌ حكیمانه‌ و هدایتگرانه‌ای‌ فرمودند كه‌ به‌ نمونه‌هایی‌ ازآن‌ اشاره‌ خواهد شد:


ادامه مطلب...
تاریخ: 21 آذر 1389برچسب:,
ارسال توسط مدیر وبلاگ

 

محتشم کاشانی شاعر پارسی گوی سده دهم هجری و هم دوره با پادشاهی شاه طهماسب اول صفوی بود . شغل اصلی او بزازی و شعر بافی بود و تمام عمر خود را در کاشان زیست . محتشم از پیروان مکتب وقوع و از مهمترین شاعران مرثیه سرای شیعه است . ترکیب بند (( باز این چه شورش است که در خلق عالم است))   معروف ترین مرثیه برای کشتگان واقعه کربلا در ادبیات فارسی است .


ادامه مطلب...
تاریخ: 21 آذر 1389برچسب:محتشم کاشانی,
ارسال توسط مدیر وبلاگ

جوان‌، آزادی‌ و آزادگی‌

 از جمله‌ ویژگیهایی‌ كه‌ در ذات‌ جوان‌ تجلّی‌ دارد و برای‌ او بسیارسرنوشت‌ساز است‌ ویژگی‌ «آزادی‌خواهی‌» اوست‌. «آزادی‌» از واژه‌های‌پرجاذبه‌ای‌ است‌ كه‌ جوان‌ را دلباخته‌ و مجذوب‌ خویش‌ می‌كند. جوان‌ هر قیدو قانون‌ و حدّ و اندازه‌ای‌ را نمی‌پذیرد و طبع‌ او به‌ گونه‌ای‌ است‌ كه‌ در برخی‌زمینه‌ها آزادی‌طلب‌ مطلق‌ و بی‌قید است‌. بنابراین‌ باید رابطه‌ و نسبت‌ جوان‌ وآزادی‌ را تبیین‌ كرد كه‌ عنصر «آزادی‌» با همه ابعاد و ویژگی‌هایش‌ از یك‌ سوو آزادگی‌ و هویت‌طلبی‌ از سوی‌ دیگر سخت‌ مورد توجه‌ امام‌ علی‌(ع) واقع‌شده‌ است‌. ما به‌ دور از بحث‌های‌ مرسوم‌ كلامی‌، فلسفی‌، فقهی‌، عرفانی‌،سیاسی‌ و اجتماعی‌ در باب‌ آزادی‌ كه‌ در جای‌ خود بسیار مهم‌ است‌، تنها به‌طرح‌ و تحلیل‌ برخی‌ از سخنان‌ و دیدگاههای‌ امام‌(ع) می‌پردازیم‌:

 



ادامه مطلب...
تاریخ: 20 آذر 1389برچسب:جوان,آزادی,
ارسال توسط مدیر وبلاگ

 

زمینه های پیدایش تهاجم فرهنگی

 پديده هاى اجتماعى با علت و زمينه واحدى بوجود نمى آيند و براى بررسى و شناخت آن بايد علل و عوامل متعددى را مورد شناسايى قرار داد. تهاجم فرهنگى نيز يكى از پديده هاى مهم اجتماعى است كه مى بايست زمينه هاى پيدايش و گسترش آن بطور دقيق و جامع بررسى شود.

تهاجم فرهنگى امرى است كه هميشه داراى دو طرف مهاجم و مورد هجوم مى باشد. و علل و عوامل مربوط به هر كدام از آنها با يكديگر متفاوت ولى با هم مرتبط مى باشند.

 



ادامه مطلب...
تاریخ: 19 آذر 1389برچسب:,
ارسال توسط مدیر وبلاگ

 


 

 دانلود نرم افزار "ثارالله"

 




تاریخ: 19 آذر 1389برچسب:,
ارسال توسط مدیر وبلاگ