هنرکده تندیس
خوش آمدید


 

چهار فصل زندگی 

 

مردی چهار پسر داشت. آنها را به ترتیب به سراغ درخت گلابی ای فرستاد که در فاصله ای دور از خانه شان روییده بود:

پسر اول در زمستان، دومی در بهار، سومی در تابستان و پسر چهارم در پاییز به کنار درخت رفتند.

سپس پدر همه را فراخواند و از آنها خواست که بر اساس آنچه دیده بودند درخت را توصیف کنند...
 



ادامه مطلب...
تاریخ: جمعه 29 بهمن 1389برچسب:چهارفصل,زندگی,
ارسال توسط مدیر وبلاگ

www.Iranvij.ir | گروه اینترنتی ايران ويج ‌

معروف به حسین ماوریک:شکارچى ناوهاى اوزا و قهرمان جنگهای دریایی

یکی از لیدر های عملیات غرور آفرین کمان 99 و پرواز 140 عقاب ایرانی بر فراز عراق..... (يادآور اسطوره "آرش كمانگير" در تعيين مرزهاي دو كشور ايران و توران بود، ضمن اينكه عدد 99از طرح 99صفحه‌اي نبرد البرز الهام گرفته شده بود.و بزرگترین حمله هوایی بعد از جنگ جهانی دوم در جهان به حساب میاد)

حمله به اچ 3 بی نظیر ترین حمله هوایی و حضور پر رنگ خلعتبری

حماسه هفت آذر 59 و عملیات مروارید بر فراز خلیج فارس

به هلاکت رساندن 48 افسر عالی رتبه و دو ژنرال عراقی فقط در یک عملیات

قبل از هر چیز جملات ابتدایی وصیت نامه شهيد:
اگر ذره ای از خاک وطنم به پوتین سرباز دشمن چسبیده باشد، آن را با خونم در خاک وطن می شویمو نمي گذارم كه حتي ذره اي از خاك پاك ايران را اين وحشي هاي بي سر و پا ( بعثی ) با خود ببرند و مرگ در این راه را افتخار می دانم و اگر ارزشمندتر از جانم هدیه ای داشتم، حتما به این مردم خوب تقدیم می کردم

 



ادامه مطلب...
تاریخ: پنج شنبه 28 بهمن 1389برچسب:,
ارسال توسط مدیر وبلاگ

سوداي پيمودن راه صد ساله در يك شب دست از سر انسان زياده‌خواه برنمي‌دارد.چه براي آنها كه عمر خود را در روزگاران گذشته به دنبال طلا كردن مس بودند و چه براي آنها كه بعدها با دستگاه گنج‌ياب دنبال راهي براي يك‌شبه خوشبخت ‌شدن



ادامه مطلب...
تاریخ: چهار شنبه 27 بهمن 1389برچسب:شرکت هرمی,,
ارسال توسط مدیر وبلاگ

آبسه ای به قدمت 20 سال زیر بغل بیماری که پس از تخلیه جراحی با باکتری های مقاوم در برابر آنتی بیوتیک عفونت یافته بود ، درد و ترشح آن بیمار را از هرگونه کار و فعالیتی باز داشته و از نقطه نظر پزشکی به نظر می رسید که دیگر نمی توان کاری برای بیمار انجام داد . اما در ماه اوت 1999 پزشکان مقداری عسل به بانداژ زخم وی اضافه کردند . یک ماه بعد زخم به طور کامل بهبود یافت .

ادامه دارد......



ادامه مطلب...
تاریخ: چهار شنبه 13 بهمن 1389برچسب:عسل,آنتی بیوتیک,سوختکی ,درمان باعسل,
ارسال توسط مدیر وبلاگ

دختر بدرالدجی امشب سه جا دارد عزا

گاه می گوید حسن گاهی پدر گاهی رضا

 

ایام رحلت پیامبر اکرم حضرت محمد (ص) و شهادت حضرت امام حسن مجتبی (ع) و شهادت حضرت امام رضا (ع) را به همه دوستداران اهل بیت صلوات الله علیم اجمعین تسلیت عرض میکنیم...
 




تاریخ: چهار شنبه 13 بهمن 1389برچسب:ایام آخر صفر, حضرتمحمد,امام رضا,امام حسن,
ارسال توسط مدیر وبلاگ

 

باز هم اربعین است و تکرار درس های عاشورا...

 ای عزیز مصطفی، ای پسر فاطمه زهرا، ای شهید کربلا، ای خون خدا

 باز هم پرچم عزای تو در اربعین افراشته ایم و در سوگ تو سیه پوشیم...

 

فرارسیدن اربعین سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام

 

برعاشقان مکتب عاشورا تسلیت باد




تاریخ: سه شنبه 5 بهمن 1389برچسب:اربعین,عاشورا,امام حسین,
ارسال توسط مدیر وبلاگ

خـليـج فـارس و كـشـورهـاى حـاشـيه آن ، همواره در طول تاريخ از اهميت بسيارزيادى برخوردار بوده است . امروزه نيز اين منطقه يكى از مهمترين مناطق استراتژيكى جهان به شمار مى رود.
خـليـج فـارس ، در دوران اسـتـعـمـار، اهـمـيـت يـافـت ، جـرا كـه ايـن مـنـطـقـه در واقـع ، سـرپـل دسـتـيـابى به هندوستان به شمار مى رفت . استعمار انگليس مجبور بود تا به منظور حفظ هندوستان ، خليج فارس را نيز در دست داشته باشد. به همين خاطر، اين منطقه و كشورهاين حاشيه آن از جمله ايران ، مدت 150 سال عرصه تاخت و تاز نيروهاى انگليس بود.
بـا فوران اولين چاه نفت در سال 1908 در مسجد سليمان ، توجه جهانيان به اين منطقه بيشتر شد. وقتى كه عمليات اكتشاف و حفارى در كشورهاى منطقه خليج فارس ،يكى پس از ديگرى به نـفـت رسـيـد، ايـن مـنـطـقـه بـه صـورت كـانـون تـوجـه قـدرتـهـاى جـهـانـى درآمـد، در طـول نـيـم قرن گذشته منطقه خليج فارس هيچ گاه از سلطه نفوذ يا رقابت قدرتهاى بزرگ مصون نبوده است .



ادامه مطلب...
تاریخ: شنبه 2 بهمن 1389برچسب:خلیج فارس ,آمریکادر خلیج فارس,
ارسال توسط مدیر وبلاگ

شاه گریخت... 

هیجانی تازه، زیر پوست شهر می دود.

شور حادثه ای بزرگ، چشم های خواب آلود شهر را به بیداری و هوشیاری فرا می خواند.

دستی طلسم خواب را شکسته است.

جادوی سیاه، از هوای شهر رخت بربسته است.

کدام معجزه، غبار رخوتی دو هزار و پانصدساله را، از گرده این شهر پیر تکانده؟ به سر انگشت اشاره کدام سپیده، شب های بی ستاره گی، پاورچین پاورچین، از آسمان تیره و تار گریخته است؟

هیجانی تازه در رگه های شهر می جوشد؛ پنجره ها را باز کنید! بی شک آن سویِ پنجره ها، بهار امتداد دارد.


 



ادامه مطلب...
تاریخ: سه شنبه 26 دی 1389برچسب:شاه,فرار,انقلاب,پهلوی,
ارسال توسط مدیر وبلاگ

طرح تحول اقتصادي كه اين روزها با موضوع هدفمندسازي یارانه ها، به گفتگوي روز در محافل اقتصادي تبديل شده، صرف نظر از اين كه درصورت اجراي درست مي تواند در باز توزيع درآمد ملي و رسيدن به تعادل ازدست رفته، نقش مهمي در اقتصاد كشور بخصوص در دوره پس از انقلاب اسلامي ايفا كند، از زواياي ديگري نيز قابل بررسي است، چراكه اثرات و پيامدهاي اجراي اين طرح، اگرچه در اجرا، نياز به ابزار اقتصادي دارد، اما اثرات آن تنها به محدوده اقتصادي منحصر نبوده و بلاشك اثرات خود را در ساير زمينه ها به جاي خواهد گذاشت، ازجمله اين اثرات، در زمينه اجتماعي، جابجائي مكاني جمعيت و يا به تعبيري روند معكوس مهاجرت مي باشد.

 

تحولات جمعيتي در دوران اخير نشان مي دهد كه علت اصلي و عمده علل مهاجرت هاي ساكنان مناطق روستايي به شهرها كه پيامدهاي ناخواسته اي مانند تخليه روستاها و حاشيه نشيني در شهرها را به دنبال داشته است، موضوع اشتغال و جستجوي كار پردرآمدتري در مقايسه با مشاغل كشاورزي مي باشد و همين مسئله باعث شده كه نسبت جمعيتي شهر و روستا را دقيقاً معكوس نمايد.

 



ادامه مطلب...
تاریخ: 25 دی 1389برچسب:هدفمندی یارانه ها,
ارسال توسط مدیر وبلاگ

سوابق طرح هدفمندسازي یارانه ها نشان مي دهد كه اين طرح يك طرح ملي و برنامه نظام اسلامي طي سال هاي گذشته براي اصلاح ساختار اقتصادي كشور بوده است. همه صاحب نظران و كارشناسان اقتصادي در طول 32 سال گذشته بر اين موضوع تأكيد داشته و آن را يك ضرورت اجتناب ناپذير ارزيابي كرده اند.
با واريز مبالغ نقدي به حساب مردم در چند استان كشور، برنامه هدفمندسازي یارانه ها وارد مرحله جديدي شد و به عبارت ديگر طرح و برنامه هدفمندسازي از مرحله نظريه و حرف و حديث به مرحله عمل و اجرا وارد شد. ورود به اين مرحله نشان از عزم و اراده جدي دولت دهم براي ...



ادامه مطلب...
تاریخ: 24 دی 1389برچسب:طرح تحول اقتصادی,
ارسال توسط مدیر وبلاگ

اتفاقات اخیر کشور و تاکیدات به حق مقام معظم رهبری در لزوم ایجاد بصیرت بخصوص بصیرت در دوران فتنه ضرورت ایجاد بصیرت یا به عبارتی ساده تیز بینی سیاسی را اثبات می کند.قطعا در حوادث و طوفان های سیاسی نقش خواص و لزوم بصیرت خواص بیشتر نمود می کند اما آنچه نباید از آن غافل ماند بصیرت در جامعه و عموم مردم است. ضرورت ایجاد بصیرت عمومی از آنجا بیشتر نمود پیدا می کند که وقایع اخیر نشان داد که حوادث آنچنان اتفاق می افتد که عده ای از خواص با سابقه هم نیازمند توصیه رهبری به بصیرت می شوند چه رسد به عموم جامعه.



ادامه مطلب...
تاریخ: 23 دی 1389برچسب:بصیرت,رهبری,
ارسال توسط مدیر وبلاگ

 

ولادت با سعادت

حضرت امام موسي بن جعفر (ع)

را به مسلمانان جهان تبريک مي گويیم. 

 

هفتم ماه صفر، روز تولد هفتمین امام، حضرت موسی کاظم علیه السلام است. ایشان در یکی از روستاهای بین مکه و مدینه به نام «اَبواء» به دنیا آمدند. حضرت موسی کاظم علیه السلام ، از 21 سالگی، رهبری مسلمانان را برعهده گرفتند و تا زمان شهادت، 35 سال رهبر مردم بودند. به ایشان، به دلیل خوبی هایی که داشتند، لقب هایی چون کاظم (کسی که خشم خود را کنترل می کند)، صابر (صبر کننده)، صالح (درستکار) و امین داده اند.




تاریخ: 22 دی 1389برچسب:,
ارسال توسط مدیر وبلاگ

موشک کروز 

 

موشک کروز نوعی هواپیمای بی‌سرنشین هدایت شونده است که مسیر آن تا رسیدن به هدف قابل تغییر و هدایت است. در اغلب موشکهای کروز در واقع از نوعی موتور جت استفاده می‌شود و بنابر تعریف نمی‌توان به آنها موشک گفت.

موشک کروز جنگ افزاری است که پیدایش و توسعه را باید از تعریف و توصیف آن جستجو کرد. تاریخچه موشک که پیدایش آن به جنگ بزرگ اول بر می‌گردد اشاره می‌نماییم. باید گفت یکی از پیشرفتهای عمده تسلیحاتی جنگ بزرگ دوم را می‌توان پیدایش موشکهای آزاد پرواز هدایت نشده) که در زمره سلاحهای کمکی توپخانه به شمار می‌آمدند دانست و اولین کشوری که در این مورد پیشگام بوده کشور اتحاد جماهیر شوروی سابق است که در سال 1309 با نظارت مهندس پتروپاولوسکی در آزمایشگاه دینامیک گاز شهر لنینگراد آغاز گردید. ضمنا در همان سال 1309 طرح پژوهش موشک در کشور آلمان بطور محرمانه و با نظارت سازمان پخش سلاح ارتش نازی آلمان در 35 کیلومتری شهر برلین آغاز گردید...




 



ادامه مطلب...
تاریخ: 14 دی 1389برچسب:موشک,کروز,
ارسال توسط مدیر وبلاگ

در سنت ديني مسلمين، يكي از مستحبات مؤكد، اقامه نماز در ابتداي زمان شرعي است كه در اصطلاح عرفي مسلمين «نماز اول وقت» گفته مي‌شود و بر اساس آموزه‌ها و وعده‌هاي همين سنت ديني عمل به اين مستحب، مستوجب ثواب اخروي است. ولي پيچيدگي زندگي مدرن و اشتغالات فراوان مسلمانان  در زمانه ما موجب شده كمتر «فرصت» عمل به اين مستحب شرعي را يافته و نمازهاي يوميه ـ كه بر اساس آيات 17 و 18سوره روم قرآن واجب شرعي است - بويژه نمازهاي ظهر، عصر، مغرب و عشا با تأخير خوانده شود. اين دغدغه روزانه جامعه ديندار و شريعتمدار در عصر متجدد، تيزرو و پيچيده بايد سامان يابد و پاسخ داده شود كه در مواجهه با اين «چه كنم» و «انتخاب» چگونه بايد عمل كرد؟



ادامه مطلب...
تاریخ: 11 دی 1389برچسب:نماز,نمازاول وقت,
ارسال توسط مدیر وبلاگ

 

حکایت شنیدنی آن درخت 

 

در میان بنی اسرائیل عابدی بود. وی را گفتند:« فلان جا درختی است و قومی آن را می پرستند» عابد خشمگین شد، برخاست و تبر بر دوش نهاد تا آن درخت را برکند. ابلیس به صورت پیری ظاهر الصلاح، بر مسیر او مجسم شد، و گفت:« ای عابد، برگرد و به عبادت خود مشغول باش!» عابد گفت:« نه، بریدن درخت اولویت دارد» مشاجره بالا گرفت و درگیر شدند... (مابقی در ادامه مطلب)



ادامه مطلب...
تاریخ: 7 دی 1389برچسب:درخت,حکایت,ابلیس,
ارسال توسط مدیر وبلاگ